Λίστα αντικειμένων

Η Toyota και η Waymo, θυγατρική της Google, ανακοίνωσαν ότι βρίσκονται σε συνομιλίες για τη δημιουργία μιας πλατφόρμας επόμενης γενιάς για αυτόνομα οχήματα. Η συνεργασία αυτή φιλοδοξεί να συνδυάσει την τεχνολογική υπεροχή της Waymo στην αυτόνομη οδήγηση με την εμπειρία της Toyota στην κατασκευή οχημάτων, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη διεύρυνση της κινητικότητας για όλους.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Waymo σχεδιάζει να ενσωματώσει στοιχεία της τεχνολογίας της και σε οχήματα ιδιωτικής χρήσης — ένα βήμα που, αν υλοποιηθεί, θα μπορούσε να φέρει την αυτόνομη οδήγηση ένα βήμα πιο κοντά στο ευρύ κοινό.
«Στόχος μας είναι να συνδυάσουμε τα δυνατά μας σημεία, αναπτύσσοντας μια νέα πλατφόρμα αυτόνομων οχημάτων και διερευνώντας τρόπους αξιοποίησης της τεχνολογίας της Waymo στη νέα γενιά οχημάτων ιδιωτικής ιδιοκτησίας της Toyota», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Waymo, Chris Bonelli. «Οι δύο εταιρείες μοιράζονται το όραμα ενός μέλλοντος με λιγότερα τροχαία ατυχήματα και μεγαλύτερη πρόσβαση στη μετακίνηση».
Αν και οι λεπτομέρειες της συνεργασίας δεν έχουν αποσαφηνιστεί, η Waymo ξεκαθαρίζει ότι συνεχίζει να αναπτύσσει την πλατφόρμα «γενικευμένου οδηγού» — μια τεχνολογία που ήδη χρησιμοποιεί στις υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών χωρίς οδηγό και στις εμπορικές της εφαρμογές. Στο μέλλον, αυτή η τεχνολογία ενδέχεται να επεκταθεί και στα ιδιόκτητα οχήματα.
Η Waymo θεωρείται πρωτοπόρος στις αυτόνομες διαδρομές ταξί στις Ηνωμένες Πολιτείες, έχοντας πραγματοποιήσει δεκάδες εκατομμύρια χιλιόμετρα χωρίς οδηγό σε πόλεις όπως το Σαν Φρανσίσκο, το Φοίνιξ και το Λος Άντζελες. Παράλληλα, προγραμματίζει επέκταση και σε άλλες αγορές όπως το Όστιν.
Από την πλευρά της, η Toyota δεν είναι άγνωστη στον χώρο της αυτόνομης οδήγησης. Το 2020, στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, η εταιρεία χρησιμοποίησε τα αυτόνομα οχήματα e-Palette για τη μεταφορά αθλητών, αξιοποιώντας λογισμικό της May Mobility. Παράλληλα, έχει ήδη ενσωματώσει προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού στα οχήματά της.
Η Waymo διαθέτει ήδη συνεργασίες με μεγάλους κατασκευαστές όπως η Hyundai και η κινεζική Zeekr του ομίλου Geely. Στο άμεσο μέλλον αναμένεται η ένταξη αυτόνομων Hyundai Ioniq 5 στον στόλο της Waymo One, ενώ ένα νέο όχημα Zeekr, με δυνατότητες μεταφοράς περισσότερων επιβατών, έχει ήδη παρουσιαστεί στη CES.
«Για να κλιμακώσουμε την τεχνολογία μας, δημιουργούμε ένα οικοσύστημα αυτόνομων οχημάτων, που περιλαμβάνει πολλούς κατασκευαστές οχημάτων», εξηγεί ο Bonelli.
Το μεγάλο ερώτημα, πλέον, είναι πώς και πότε η τεχνολογία της Waymo θα φτάσει στα χέρια των ιδιοκτητών ιδιωτικών οχημάτων. Η συνεργασία με την Toyota ίσως αποτελέσει το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.
Πηγή: https://insideevs.com/


