Loading...
 Start Page

Αναζήτηση προϊόντος

Ανταλλακτικά

Η Αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται στην Υβριδική Τεχνολογία
Κλίκ για μεγέθυνση

Η Αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται στην Υβριδική Τεχνολογία
 
Με τον πόλεμο στο Ιράκ αναμενόμενο, η μεταστροφή προς την υβριδική τεχνολογία αρχίζει να
αποκτά νόημα, γράφει η "Chicago Tribune".  
 
(Άρθρο του Δ. Νέγκα, Γεν. Γραμματέα του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων
ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.)
 
Πριν από πέντε χρόνια, λίγες ημέρες μετά από την περίφημη σύνοδο κορυφής του Κιότο, η
General Motors Corp. είχε προσελκύσει την προσοχή του παγκόσμιου τύπου αναγγέλοντας ότι ήταν
έτοιμη να παράγει μαζικά το πρώτο της υβριδικό αυτοκίνητο το 2001. Ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερα
οικονομικό στην κατανάλωση βενζίνης, με πολύ μειωμένες εκπομπές ρύπων  που θα εκινείτο με
συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα και συμβατικού βενζινοκινητήρα.
 
Η GM δεν κατασκεύασε ποτέ αυτό το αυτοκίνητο. Παρόμοια σχέδια της Ford και της
DaimlerChrysler επίσης ακυρώθηκαν σιωπηλά κατά τα τελευταία χρόνια αφού όμως πρώτα οι
εταιρείες αυτές επωφελήθηκαν από τη θετική δημοσιότητα που εξασφάλισε η αναγγελία παραγωγής
τους. 
 
Τώρα, που η Αμερική είναι έτοιμη να εμπλακεί σε ένα πόλεμο με το πλούσιο σε πετρέλαια
Ιράκ και ο Πρόεδρος Bush προωθεί την εξέλιξη της τεχνολογίας των ενεργειακών στοιχείων, Η GM
υπόσχεται ότι από το 2007 θα κατασκευάζει υβριδικές εκδόσεις σε περισσότερα από μια δωδεκάδα
από τα ποιο επιτυχημένα εμπορικά της μοντέλα επιβατικών αυτοκινήτων, SUV και ελαφρών
φορτηγών.
 
Είναι φανερό ότι όλοι τώρα στρέφονται προς την κατεύθυνση που ακολούθησε η Ιαπωνική
αυτοκινητοβιομηχανία προσφέροντας στην αγορά, εδώ και μερικά χρόνια, αυτοκίνητα υβριδικής
τεχνολογίας. Με αυτή την απόφαση κέρδισε έδαφος, απέναντι στον ανταγωνισμό, σε μια τεχνολογία
που θα μπορούσε κανείς να πεί ότι "είναι καταδικασμένη να επιτύχει". 
 
Στις συζητήσεις που γίνονται με στελέχη της Αμερικανικής αλλά και της Ευρωπαϊκής
αυτοκινητοβιομηχανίας εκφράζεται εκ μέρους τους απερίφραστα η άποψη ότι ήταν λανθασμένη η
επιλογή της στάσης αναμονής που τηρήθηκε μέχρι τώρα στο θέμα της υβριδικής τεχνολογίας.
Ανεξάρτητα από τη ζήτηση, η οποία πράγματι δεν είναι ακόμα αξιόλογη, η τεχνολογία αυτή έπρεπε το
ταχύτερο να περάσει στην αγορά προκειμένου να αποκτηθεί εμπειρία και να επιταχυνθούν οι
διαδικασίες για τις περαιτέρω τεχνολογικές εξελίξεις.
 
Το αποτέλεσμα αυτής της διστακτικότητας το ζούμε ήδη, είπε υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλης
αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας, έχοντας επιτρέψει στην Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να
γίνει συνώνυμη με την υβριδική τεχνολογία και να κυκλοφορούν στους δρόμους μας αυτοκίνητα που
εμείς σκεπτόμαστε αν και πότε θα τα κατασκευάσουμε.
 
Αλλά και σήμερα ακόμα, αν κρίνει κανείς από τις πρόσφατες εξαγγελίες της GM,
διαπιστώνεται συγκρατημένη προσχώρηση της εταιρείας στην ιδέα της αξιοποίησης των δυνατοτήτων
της υβριδικής τεχνολογίας. Σε σύγκριση με την τεχνολογία των Ιαπωνικών Prius και Insight, τα οποία
πωλούνται εδώ και τρία χρόνια στις αγορές της Αμερικής και της Ευρώπης, αλλά και των άλλων
μοντέλων που οι Ιάπωνες ήδη κατασκευάζουν σήμερα, τα εξαγγελόμενα από τη GM μοντέλα
χαρακτηρίζονται, στην πλειοψηφία τους, από σχεδιαστική ατολμία.
 
Από τα πολυάριθμα υβριδικά μοντέλα που υπόσχεται η GM, μόνο ένα - το Saturn VUE
sport utility - προβλέπεται να έχει ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα που θα εξασφαλίζει σημαντική
οικονομία στα καύσιμα. Όλα τα άλλα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένης και της δημοφιλούς σειράς
μικρών φορτηγών Chevrolet Silverado και GMC Sierra, ελάχιστα θα εκμεταλλεύονται τα
πλεονεκτήματα της υβριδοποίησης και επομένως μικρή θα είναι αντίστοιχα και η οικονομία καυσίμων
που θα προσφέρουν. 
 
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τα δύο αυτά μικρά φορτηγά, στη συμβατική έκδοση, διατρέχουν 
16 μίλια με ένα γαλόνι βενζίνης μέσα στη πόλη και 21 μίλια στην εθνική οδό. Η υβριδική παραλλαγή
τους θα βελτιώσει την οικονομία καυσίμων κατά 2 μόνο μίλια μέσα στην πόλη ενώ στην εθνική οδό
δεν θα επέλθει καμιά οικονομία. Ο λόγος είναι ότι η ηλεκτροκίνηση θα αφορά μόνο τους
παρελκόμενους μηχανισμούς, όπως ο κλιματισμός κ.λ.π., όταν ο κινητήρας του αυτοκινήτου θα είναι
σταματημένος και θα υποστηρίζει βέβαια τις επανεκκινήσεις του.
 
Οι υποσχέσεις της GM να προσφέρει υβριδικά αυτοκίνητα έρχονται σε μια εποχή που το
Ντητρόϊτ αντιμετωπίζει αυξανόμενη κριτική για τα ενεργειοβόρα SUV's και Pickups που
κατασκευάζει. Οι κριτικές υποστηρίζουν ότι η εξάρτηση της Αμερικής από το εισαγόμενο πετρέλαιο, ο
πόλεμος που έχει κηρύξει στη διεθνή τρομοκρατία και τα προβλήματα με το Ιράκ θα έπρεπε να κάνουν
τους καταναλωτές να επανεξετάσουν τη θέση τους απέναντι σε τέτοια προϊόντα.
 
Η υποστήριξη της έρευνας για την εξέλιξη των ενεργειακών στοιχείων και την προώθηση της
χρήσης του υδρογόνου ως καυσίμου, όπως εκφράσθηκε από τον πρόεδρο Bush κατά τη διάρκεια της
επίσημης αναφοράς του για την εν γένει κατάσταση της Αμερικής αλλά και όπως διευκρινίστηκε στη
συνέχεια, δείχνει ξεκάθαρα τον προβληματισμό που προκαλεί η εξάρτηση της μεγάλης αυτής χώρας
από το πετρέλαιο. Πολλοί σήμερα στην αμερικανική κυβέρνηση αλλά και την αυτοκινητοβιομηχανία
έχουν συνειδητοποιήσει ότι η υβριδική τεχνολογία δεν είναι τίποτα άλλο παρά το υποχρεωτικό
πέρασμα από τα συμβατικά αυτοκίνητα στα αυτοκίνητα του μέλλοντος τα οποία θα κινούνται με
υδρογόνο και επομένως η εφαρμογή της αποτελεί μονόδρομο.
 
Στις αίθουσες εκθέσεων όλης της Αμερικής, η πίεση για την παραγωγή υβριδικών
αυτοκινήτων προέρχεται από τους Ιάπωνες. Η Honda και η Toyota προσφέρουν υβριδικά αυτοκίνητα
στην αμερικανική αγορά εδώ και μερικά χρόνια. Στα προωστήρια συστήματα αυτών των αυτοκινήτων,
ένας ηλεκτροκινητήρας και ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργούν συνδυασμένα. Στο
Toyota Prius, που διατρέχει 52 μίλια με ένα γαλόνι βενζίνης στην πόλη και 45 μίλια στην εθνική οδό,
ο ηλεκτροκινητήρας κινεί το αυτοκίνητο στις χαμηλές ταχύτητες και ο βενζινοκινητήρας στις
υψηλότερες, ενώ ταυτόχρονα επαναφορτίζει τις μπαταρίες. 
 
Οι αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου θεωρούν την ανακοίνωση της GM ως αδιάψευστη
ένδειξη ότι η εταιρεία στρέφεται οριστικά πλέον προς την υβριδική τεχνολογία γιατί η κατάσταση της
μονοκρατορίας των Ιαπώνων δεν μπορεί πλέον να την αφήνει αδιάφορη. 
 
"Δεν θέλουν να χάσουν την αγορά," λέει ο Walter McManus της εταιρείας μάρκετινγκ J.D.
Power and Associates. "Έτσι στην περίπτωση που η ζήτηση απογειωθεί, θέλουν να βρίσκονται σε
θέση να διεκδικήσουν το μερίδιό τους"
 
Η εταιρεία του προβλέπει ότι οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων θα αυξηθούν αργά κατά τα
επόμενα χρόνια και ότι μέχρι το 2007 τουλάχιστο 250.000 τέτοια αυτοκίνητα θα πωλούνται στις ΗΠΑ
ετησίως. Σχετικά μικρός αριθμός, έναντι των 17 εκατομμυρίων επιβατικών αυτοκινήτων που
πωλούνται ετησίως, αλλά όχι ευκαταφρόνητος και σε κάθε περίπτωση δυνάμενος να αυξηθεί
κατακόρυφα και μάλιστα σε απρόβλεπτο χρόνο, όπως π.χ. σε περίπτωση εφαρμογή πρόσθετων μέτρων
εξοικονόμησης ενέργειας ή περιορισμού των ρύπων στα μεγάλα αστικά κέντρα η σε περίπτωση
θέσπισης κινήτρων.
 
Οι αναλυτές επίσης προβλέπουν ότι αρχικά οι κατασκευαστές θα κερδίζουν ελάχιστα,  η
ενδεχομένως και τίποτα από τις πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων. Αλλά το Ντητρόϊτ πρέπει να τα
κατασκευάσει οπωσδήποτε για να μπορέσει να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των κανονισμών
οικονομίας καυσίμων, οι οποίοι απαιτούν από το συνολικό στόλο κάθε κατασκευαστή να μην
υπερβαίνει τη μέση κατανάλωση των 27,5 μιλίων ανα γαλόνι βενζίνης για τα επιβατικά αυτοκίνητα και
20,7 μιλίων για τα ελαφρά φορτηγά. Έτσι όσο περισσότερα υβριδικά αυτοκίνητα θα πουλάει ένας
κατασκευαστής, τόσα περισσότερα από τα συμβατικά αυτοκίνητα θα μπορεί επίσης να πουλήσει.
 
Οι πιέσεις που ασκούνται στη βιομηχανία αυτοκινήτων μέσω ρυθμιστικών κανονισμών
αναμένεται να ενταθούν  αφού η δημόσια διοίκηση του προέδρου Bush έχει προτείνει να θεσπισθεί ως
τυποποιημένη κατανάλωση για τα φορτηγά αυτοκίνητα τα 22,2 μίλια ανά γαλόνι. Ο John DeCicco,
ένας ανώτερος συνεργάτης της Environmental Defence, μιας συμβουλευτικής ομάδας της Νέας
Υόρκης, ισχυρίζεται ότι τα σχέδια κατασκευής υβριδικών αυτοκινήτων αποτελούν το μόνο όπλο της
βιομηχανίας έναντι της αναμενόμενης περαιτέρω σκλήρυνσης των ρυθμιστικών κανόνων εφαρμογής
οικονομίας καυσίμων. 
 
"Είναι η απάντηση που μπορούν να δώσουν στην Ουάσιγκτον, η οποία τους κατηγορεί ότι
δεν κάνουν ότι πρέπει για να βελτιώσουν τα προβλήματα" λέει ο DeCicco.
 
Ενώ οι οικολόγοι επέκριναν τη GM για τη διαφήμιση που έκανε για τα μοντέλα "ελαφράς"
υβριδοποίησης, αντίθετα μίλησαν κολακευτικά για τα σχέδια του προηγμένου υβριδικού μοντέλου
Saturn VUE. Η GM είπε ότι το αυτοκίνητο αυτό θα είναι διαθέσιμο στα τέλη του 2005 και ότι η
οικονομία καυσίμων του οχήματος θα πλησιάζει το 50% σε σύγκριση με το συμβατικό, δηλαδή θα
διατρέχει περίπου 35 μίλια ανά γαλόνι.
 
 
  Ο McManus, αναλυτής της J.D.Power, είπε ότι η GM σκοπεύει να προχωρήσει αμέσως στη
πρώτη φάση των σχεδίων της για την κατασκευή υβριδικών αυτοκινήτων, δεδομένου ότι οι
προμηθευτές της εξαρτημάτων και υποσυστημάτων έχουν προετοιμαστεί να την εφοδιάζουν,
στηρίζοντας την παραγωγή τους. 
 
Τα πρώτα μοντέλα θα είναι το Silverado και το Sierra, τα οποία θα παρουσιασθούν στις
αίθουσες των εκθέσεων στις αρχές του επόμενου χρόνου και θα είναι εφοδιασμένα με ένα σύστημα
"ελαφράς υβριδοποίησης". Ο εκπρόσωπος της GM, Scott Fosgard είπε ότι με την προσφορά
υβριδικής τεχνολογίας σε πολλά μοντέλα, η εταιρεία θα ελκύσει ένα ευρύ φάσμα καταναλωτών και θα
μειώσει έτσι τον μέσο όρο κατανάλωσης του στόλου της.
 
Χαρακτήρισε τα σχέδια της GM ως τις "μεγαλύτερες, καλύτερες και σημαντικότερες
ειδήσεις στο χώρο της υβριδικής τεχνολογίας μέχρι σήμερα." 
 
 
Πέρυσι η Chrysler είχε ανακοινώσει ότι σχεδιάζει την κατασκευή ενός υβριδικού Dodge
Durango SUV και στη συνέχεια δήλωσε ότι η υβριδοποίηση του αυτοκινήτου το στέρησε από την
απαιτούμενη δύναμη έλξης. Η Chrysler προγραμματίζει, όπως λέει, να διαθέσει στην αγορά στις
αρχές του επόμενου χρόνου μια υβριδική έκδοση του Dodge Ram Pickup, αλλά με «ελαφρά
υβριδοποίηση» η οποία τελικά θα προσφέρει οικονομία καυσίμου περίπου 2 μιλίων ανά γαλόνι. 
 
Ο εκπρόσωπος τύπου της εταιρείας Max Gates δήλωσε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να
ακυρωθεί αυτό το πρόγραμμα όπως έγινε στο παρελθόν με το Durango. 
 
"Το πρόγραμμα έχει εγκριθεί από τη Γενική Διέυθυνση και έχει εξασφαλισμένα κονδύλια," είπε. 
 
Στη Ford, ανώτεροι υπάλληλοι γνωστοποίησαν ότι εγκαταλείφθηκε το πρόγραμμα
παραγωγής ενός υβριδικού Explorer SUV όταν διαπίστωσαν ότι θα κόστιζε κατά 2.000 Δολάρια
ακριβότερα από το συμβατικό, ενώ η οικονομία καυσίμου που θα πρόσφερε θα ήταν μόλις 1 μίλι ανά
γαλόνι.
 
Αντίθετα όμως από αυτήν την αρνητική εξέλιξη, η Ford επιχειρεί μια από τις πιό φιλόδοξες
προσπάθειες στο χώρο των υβριδικών αυτοκινήτων αφού σχεδιάζει να κατασκευάσει την επόμενη
χρονιά ένα υβριδικό Escape, που είναι το μικρότερο σε μέγεθος SUV της εταιρείας. Η οικονομία
καυσίμων που θα προσφέρει θα είναι εντυπωσιακή. Θα διατρέχει 35 μίλια ανά γαλόνι όταν το
αντίστοιχο συμβατικό διατρέχει 25 μίλια ανά γαλόνι. 
 
Η Ευρώπη παράλληλα ετοιμάζεται χωρίς τυμπανοκρουσίες. Είναι κοινό μυστικό ότι όλα
σχεδόν τα μεγάλα συγκροτήματα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν τελειώσει τις
προπαρασκευαστικές διαδικασίες και είναι έτοιμα να περάσουν στην παραγωγή εξαιρετικά
προηγμένων υβριδικών αυτοκινήτων.
 
 Οι σχετικές πληροφορίες πληθαίνουν και η γενικότερη αίσθηση είναι ότι έχουν ήδη έτοιμα
για παραγωγή μοντέλα τεχνολογίας εφάμιλλης της Ιαπωνικής. Η αγορά της Ευρώπης όμως δεν
φαίνεται έτοιμη να στηρίξει μια τέτοια παραγωγή εάν δεν υπάρξουν ρυθμιστικές παρεμβάσεις. Είναι
λοιπόν φυσικό, στον ευρωπαϊκό χώρο, οι εξελίξεις να επηρεαστούν καθοριστικά από το βαθμό
στήριξης της διάδοσης των αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας από τις εθνικές κυβερνήσεις, μέσα από
προγράμματα κινήτρων. Στην αντίθετη περίπτωση οι Ευρωπαίοι θα εξακολουθήσουν να αγοράζουν
υβριδικά αυτοκίνητα Toyota και Honda και αργότερα βέβαια αμερικάνικα.
 
Σχεδόν όλα τα στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας πιστεύουν σήμερα ότι το
μέλλον ανήκει στα ενεργειακά στοιχεία. Η GM θεωρεί ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα θα λειτουργήσουν
ως γέφυρα μεταξύ των σημερινών αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων υδρογόνου με ενεργειακά
στοιχεία. Η Chrysler, λιγότερο επηρεασμένη από την υβριδική τεχνολογία, θεωρεί ότι και οι
εξελιγμένοι δηζελοκινητήρες μπορούν να παίξουν το ρόλο αυτής της γέφυρας.
 
Οι αναλυτές της αγοράς πιστεύουν ότι το μέλλον των υβριδικών αυτοκινήτων θα  εξαρτηθεί
από τις πωλήσεις. Οι πωλήσεις συμβατικών SUV's και Pickups συνεχίζουν να αυξάνονται ενώ οι
πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων παραμένουν χαμηλές επειδή η τιμή τους είναι σχετικά υψηλότερη.
 
Η GM πούλησε 33 φορές περισσότερα Silverado από όσα υβριδικά Prius πούλησε η Toyota
(653.000 έναντι 20,000). 
 
Ακόμα και το θηριώδες Hummer H2 της GM, με κατανάλωση 11 μίλια ανά γαλόνι, που
διαμορφώθηκε σύμφωνα και με τις απαιτήσεις των Αμερικανικών στρατιωτικών δυνάμεων του
πολέμου του Περσικού Κόλπου του 1991, ξεπέρασε σε πωλήσεις το Prius της Toyota.
 
Έτσι από την άποψη της εξοικονόμησης καυσίμων, οι υψηλότερες πωλήσεις SUV έχουν
ακυρώσει τα αποτελέσματα των πωλήσεων υβριδικών αυτοκινήτων. Σαν αποτέλεσμα, η μέση
οικονομία καυσίμων των νέων επιβατικών αυτοκινήτων στους Αμερικανικούς δρόμους είναι η
χειρότερη που σημειώθηκε από το 1980 
 
Οι οικολόγοι λένε ότι το Κογκρέσσο πρέπει να εφαρμόσει πιό σκληρούς κανόνες για να
αναγκαστούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να βελτιώσουν την κατανάλωση των προϊόντων τους.
 
"Το κοινωνικό σύνολο πρέπει να ασκήσει πίεση στους πολιτικούς," λέει ο DeCicco. "Είναι
ευθύνη των πολιτικών να μεριμνούν για τις ισορροπίες των αναγκών και των συμφερόντων της
χώρας και να εξευρίσκουν τις επιβαλλόμενες λύσεις και πολιτικές"
 
Το γενικότερο συμπέρασμα είναι ότι, μετά από πολλές δεκαετίες ανεξέλεγκτης χρήσης των
ενεργειακών αποθεμάτων του πλανήτη και της παγκόσμιας αδιαφορίας για το συντελούμενο έγκλημα
της δηλητηρίασης του αέρα που αναπνέουμε, απαιτείται ευρύτερη ευαισθητοποίηση ωστε να
διαδοθούν στην αγορά εκείνα τα μεταφορικά μέσα που θα σέβονται χρήστες και περιβάλλον. Είναι
αναγκαία η εκπαίδευση και η ενημέρωση των πολιτών ώστε να παύσουν να κόβουν το κλαδί πάνω στο
οποίο κάθονται. 
 
Οι πολιτικές εξουσίες θα υποχρεωθούν, κάτω από την κοινωνική πίεση, να λάβουν τα
αναγκαία μέτρα προς την κατεύθυνση αυτή. 
 
Τα ενεργειοβόρα αυτοκίνητα που κολακεύουν τη ματαιοδοξία του ιδιοκτήτη τους και
προσπορίζουν κέρδη στον κατασκευαστή οφείλουν να δώσουν τη θέση τους σε αυτοκίνητα που
εκμεταλλεύονται στο έπακρο τη σημερινή τεχνολογία και καταναλώνουν την ελάχιστη δυνατή
ενέργεια ενώ ταυτόχρονα περιορίζουν τις δυσμενείς για το περιβάλλον επιπτώσεις της λειτουργίας
τους.
Η μεγάλη αλλαγή έχει δρομολογηθεί. Χρειάζεται όμως επίσπευση. Είναι αδιανόητο να
συζητάμε εάν ένα αυτοκίνητο νέας τεχνολογίας κοστίζει 25% ή 35% περισσότερο, σε σύγκριση με ένα
συμβατικής τεχνολογίας, και να επιτρέπουμε στους ανελέητους κανόνες του ανταγωνισμού να το
αποκλείουν από την αγορά παρά το ότι καταναλώνει τη μισή ή και λιγότερη ενέργεια και ρυπαίνει
πολύ λιγότερο. 
 
Η παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτου αφουγκράζεται τις κοινωνίες και περιμένει να λάβει τα
μηνύματα. Ανάλογα με αυτά θα αποφασίσει τι θα συνεχίσει να μας προσφέρει. Μέσα αργής και
ομαδικής αυτοκτονίας ή μέσα εξυπηρέτησης. Από μας - και τις Κυβερνήσεις μας - εξαρτάται. 
Το παρήγορο είναι ότι κάποιοι κάνουν το τόλμημα και δείχνουν το δρόμο.

 

Επικοινωνήστε μαζί μας:

Διεύθυνση: Κολοκοτρώνη 2, Ν. Σούλι Πατρών, TK 26500
Τηλέφωνο:
2610 641860 & 2610 643027

Fax: 2610 641860

E-mail:info@automintzas.gr,  sales@automintzas.gr

Εταιρικό μέλος της   

Ωράριο λειτουργίας:

Δευτέρα έως Σαββάτο από τις 8:00 έως 17:00

Τρόποι Πληρωμής:

Με μετρητά στην έδρα της επιχείρησης
Με πιστωτική κάρτα
Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό
Με αντικαταβολή

Δείτε ακόμα:

 

Πιστωτικές Κάρτες:

: info@automintzas.gr

Εταιρείες ταχυμεταφοράς:

Login / Sitemap

© Copyright 2008 - 2024 ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ, ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ | ΠΑΤΡΑ | ΑΦΟΙ ΜΙΝΤΖΑ